TOPOLINO KLUB HUNGARY
 

 

Egy érdekes meghibásodás története.

Szép napsütéses időben élénk forgalom mellett haladtam mintegy 50km/ó sebességgel. A ponyva a tetőről lehúzva, a „csíkos napernyő” felszerelve, minden a legnagyobb rendben, élvezet volt a többi gépkocsival azonos tempóval haladni, fogadni az elismerő integetéseket, villogásokat.

Egyszer csak hatalmas csattanás, gumi csikorgás, majd a nadrágom is rángatni kezdte valami.

Kiszálltam, és megütközve láttam, hogy valami bejött a fülkébe a sebváltó felett. Jobban megnézve, a szőnyeget felhajtva láttam, hogy a kardántengely sebességváltó felőli végén lévő háromágú bordás villa egyik ága eltörött, a Hardy tárcsa szétszakadt, a kardántengely szétverte a karosszéria lemezét a váltó felett. A központosító anya perselyét az úttest másik oldalán találtam meg.

Autómentő kellett, mert a kocsit mozgatni sem lehetett. Szétszerelés után ezt a képet lehetett látni:

 

 

A motor és váltó kiszerelés, kardántengely leszerelés, mely egyébként jelentősen elgörbült. Érdemes volt megnézni, hogy e drasztikus blokkolás okozott-e valamit a differenciálműben is. Szétszerelés után kiderült, egy fog letörött, tehát ezt is pótolni kell. Összesítve kellett egy új kardántengely, új Hardy tárcsák, új a váltóhoz csatlakozó háromágú bordás villa természetesen a központosító anyával és persellyel, a differenciálműhöz fogaskerék garnitúra, lakatosmunka a karosszéria helyreállításához, némi munkaóra mindezek elkészítéséhez. Hogy mi okozhatta a történteket? A Hardy-tárcsák újak voltak. Csak a bordás villa anyagfáradására gondolok. A munka elkészült, az autó szépen gurul tovább, a pénztárcám könnyebb lett. Ez is hozzátartozik a veteránautózáshoz.